
Studiu pilot pentru a testa livrările tacite peste noapte, folosind un camion hibrid de la Scania
Studiu pilot pentru a testa livrările tacite peste noapte, folosind un camion hibrid de la Scania
Un studiu pilot pentru a testa livrările tacite peste noapte a fost lansat la șase restaurante McDonald’s din Stockholm, Suedia, folosind un camion hibrid de la Scania, operat de HAVI.
Vehiculele grele sunt în mod obișnuit restricționate de la conducere în centrul orașului Stockholm pe timp de noapte, din cauza zgomotului. În schimb, accesul la livrare se întâmplă adesea când magazinele și restaurantele se pregătesc pentru începerea activității de zi, în timpul orelor de vârf de dimineață.
[useful_banner_manager banners=38 count=1]
Pentru a minimiza camioanele de transport care se blochează în trafic sau creează cozi, orașul Stockholm își extinde acum studiul pilot asupra livrărilor peste noapte.
Livrările cu vehicule cu motor silențios sunt o colaborare între orașul Stockholm, HAVI, KTH, UE, McDonald’s și Scania. Inițiativa are loc în cadrul proiectului UE: Excentric Stockholm.
Un camion hibrid taxabil de la Scania, care funcționează cu o combinație de electricitate și combustibil fără fosil (un tip de biodiesel denumit HVO), care reduce dramatic emisiile de particule și dioxid de carbon, este folosit în studiu.
Camionul hibrid plug-in este, de asemenea, conectat și echipat cu tehnologie geofencing. Aceasta înseamnă că se adaptează la condițiile de condus într-o zonă predeterminată. Aceste zone virtuale de trafic pot determina ce motor va utiliza vehiculul și va adapta viteza la limitele de viteză reale, oferind posibilități excelente de reducere a emisiilor, a zgomotului și a altor distragere a atenției în centrele orașelor.
“HAVI este un furnizor de logistică la nivel mondial la McDonald’s world-wide, iar în Suedia cele două companii lucrează împreună din 1989.” Suntem foarte mândri că suntem parte a eforturilor de lider pentru a aborda problemele reale cu care se confruntă oamenii care trăiesc în oraș “, spune Camilla Eklöf , Manager de calitate, siguranță și mediu, HAVI. “Aceste camioane conduc în liniște și sunt fără emisii în aceste zone urbane sensibile. În același timp, totuși, acestea sunt încă capabile să conducă distanțe mai mari. Parteneriatul nostru global cu Scania și McDonald’s face cu adevărat o diferență față de mediul în care lucrăm împreună pentru a minimiza emisiile “.
Camionul hibrid poate conduce în modul silențios electric de până la 10 kilometri și poate livra eficient bunuri pe străzi practic goale pe timp de noapte. Consorțiul din spatele proiectului va studia cât de mult este obținut un beneficiu pentru mediu prin faptul că nu au camioane în cozile de trafic și că au întotdeauna o bună accesibilitate.
“Acest tip de parteneriate inovatoare și proiectele primordiale sunt potrivite pentru noi pe drumul spre un lanț de aprovizionare mai durabil. Am fost precoce în Suedia, punând în aplicare stații de încărcare pentru mașini, iar acesta este un pas interesant, spune Henrik Nerell, manager de mediu, McDonald’s în Suedia.
Bateria este încărcată de surse externe de alimentare și prin regenerare, ceea ce înseamnă că mișcarea camionului este transformată în electricitate de fiecare dată când sunt utilizate frânele.
Datorită unei stații electrice de încărcare lângă unul dintre restaurante, camionul va putea încărca bateria în timpul încărcării, descărcării și în timpul întreruperilor șoferului, asigurându-se că nu va avea acces la electricitate în centrul orașului.
Pe rutele mai lungi dintre oraș și depozitul pe care vehiculul îl lasă, vehiculul își poate executa motorul cu combustie internă pe HVO, care poate atinge o reducere de până la 90% a emisiilor. Camionul se transformă automat în energie electrică silențioasă și fără emisii cu ajutorul instrumentului software Scania Zone și a gardurilor virtuale sau a geofenților, la sosirea în zonele urbane sensibile la mediul înconjurător.
“Pilotul se bazează pe un proces de procurare a inovațiilor, pe care Scania la câștigat și ne convine, deoarece avem deja o colaborare cuprinzătoare pentru soluții de optimizare a combustibililor cu HAVI în alte părți ale Europei. Acest proiect reprezintă o oportunitate excelentă de a demonstra și de a evalua posibilitățile pe care un camion hibrid conectat le poate oferi, cu tehnologia disponibilă aici și acum, pentru a ne permite să ne reducem dependența de combustibilii fosili, spune Jesper Brauer, Product Manager for Urban Trucks Scania.
Share this content:
Post Comment