
Noile acorduri marchează viitorul fără emisii al logisticii urbane din Olanda
Noile acorduri marchează viitorul fără emisii al logisticii urbane din Olanda
Paisprezece orașe au anunțat deja oficial că vor introduce o zonă cu emisii zero până în 2025. Acest număr este de așteptat să crească la aproximativ treizeci. În termeni concreți, acest lucru înseamnă că, pe termen lung, vor exista numai autoutilitare și camioane de livrare fără emisii.
Pentru a realiza acest lucru, municipalitățile, părțile din sectorul transporturilor și secretarul de stat van Veldhoven vor semna marți agenda de implementare a logisticii urbane. Orașele din întreaga țară vor introduce o zonă cu emisii zero până în 2025. Antreprenorii pot trece la o furgonetă sau camion curat cu o subvenție. În acest fel, orașele devin mai sănătoase și mai plăcute de a trăi și de a lucra și emisia de gaze nocive și particule scad.
Unul dintre cele paisprezece orașe care a decis deja să introducă zona în 2025 este Tilburg. Consilierul Oscar Dusschooten: „Suntem dedicați unui oraș durabil și curat și, pentru a realiza acest lucru, consiliul municipal gândește în termeni de oportunități și posibilități. Exemplele includ o rețea cuprinzătoare de stații de încărcare până în 2025 și ambiția de a introduce o zonă cu emisii zero pentru transportul logistic în Ringbaan până la 1 ianuarie 2025. Acest tip de inițiative sunt necesare pentru îmbunătățirea calității aerului. Pentru că transportul viitorului trebuie să fie fără emisii, durabil și curat. ”
Un obiectiv important al acordurilor este acela de a se asigura că antreprenorii și transportatorii pot continua să-și desfășoare activitatea în mod corespunzător în oraș. Au fost încheiate acorduri clare care se vor aplica tuturor zonelor cu emisii zero, astfel încât tranziția să fie fezabilă și accesibilă. Municipalitățile trebuie să anunțe înființarea unei zone cu cel puțin patru ani înainte.
Schema de subvenții pentru autoutilitare cu emisii zero a devenit acum definitivă. Din 15 martie, antreprenorii pot primi subvenții de până la 5000 de euro la achiziționarea sau închirierea unei astfel de utilitare de livrare. În următorii ani, o atenție suplimentară va fi acordată și micilor antreprenori pentru a-i ajuta să facă schimbarea. În plus, Van Veldhoven a anunțat vinerea trecută că biroul de subvenții DKTI se va deschide și pentru achizitia de camioane cu emisii zero. Provinciile și municipalitățile lucrează din greu cu operatorii de rețea pentru a se asigura că există suficiente puncte de încărcare acolo unde sunt necesare.
Președinte Transport și Logistică din Olanda Elisabeth Post: „Prin semnarea agendei de implementare, facem un pas important către logistica orașului cu emisii zero. Este important pentru companiile de transport ca tranziția către logistica urbană fără emisii să fie realistă și fezabilă. De aceea ne place să gândim pragmatic. Unde ar trebui să fie stațiile de încărcare? Și unde putem colabora inteligent pentru a combina bunuri, de exemplu la periferia orașului? Suntem un sector ambițios, dar nu facem doar tranziția către logistica orașelor fără emisii. De aceea, cooperarea cu toate părțile implicate este esențială. ”
Olanda este prima țară din lume în care orașele pot introduce o astfel de zonă fără emisii.
Share this content:
Post Comment