Modificarea regulilor privind timpul de conducere și perioadele de odihnă pentru șoferii camioanelor electrice
Modificarea regulilor privind timpul de conducere și perioadele de odihnă pentru șoferii camioanelor electrice
Introducerea vehiculelor electrice industriale necesită și o modificare a regulilor privind timpul de conducere și perioadele de odihnă pentru șoferi? Asociațiile suedeze Transportföretagen și Mobility Sweden cred că da, deoarece ajungerea la o stație de încărcare – în starea actuală a rețelei de distribuție – poate necesita timp suplimentar de condus față de cele patru ore și jumătate actuale (înainte de odihna obligatorie de 45 de minute).
Cele două asociații propun ca, cu condiția ca siguranța rutieră să nu fie compromisă, șoferul să aibă voie să conducă până la cea mai apropiată stație de încărcare, chiar dacă aceasta înseamnă depășirea celor patru ore și jumătate de drum. În plus, dacă operațiunea de reîncărcare are loc în timpul unei perioade de odihnă și este necesară o intervenție a șoferului (de exemplu pentru a muta vehiculul când este încărcat pentru a face loc altuia) acesta poate întrerupe restul și îl poate recupera după întrerupere.
În ceea ce privește perioada de odihnă de 24 de ore, cele două asociații propun ca în cazul reîncărcării electrice, șoferul să o poată întrerupe dacă este necesar, urmând aceleași reguli folosite la urcarea sau coborârea feribotului sau a trenurilor în cadrul unei călătorii intermodale. Din nou, această derogare poate fi utilizată pentru a permite unui alt vehicul să acceseze punctul de încărcare.
Share this content:
Post Comment