
Daimler Truck efectuează primele teste de altitudine cu un camion Mercedes-Benz GenH2 cu celule de combustibil
Daimler Truck efectuează primele teste de altitudine cu un camion Mercedes-Benz GenH2 cu celule de combustibil
Pe drumul către transportul durabil al viitorului, un prototip Mercedes-Benz GenH2 a trecut cu succes primele sale teste de mare altitudine pe drumurile publice. Un element important pe lista de verificare a programului de testare: traversarea Pasului Brenner, una dintre principalele artere pentru traficul european de marfă.


Numai în 2019, aproximativ 40 de milioane de tone de marfă au fost transportate cu camionul pe ruta de tranzit cu patru benzi, la o altitudine de până la 1.370 de metri, la granița dintre Austria și Italia. Aceasta corespunde la aproape 2,5 milioane de camioane pe an.
În timpul testelor, inginerii Daimler Truck au traversat în mod repetat Pasul Brenner cu o încărcătură tipică pe porțiunea de 120 km de autostradă dintre Bolzano și Innsbruck. Singura emisie în timpul călătoriei: vapori de apă!

Orașul Bolzano din Italia a servit drept bază pentru test drive, deoarece găzduiește o stație de alimentare cu hidrogen operată de H2 South Tyrol. În plus, topografia mediului este ideală pentru testarea amănunțită a performanței sistemului de celule de combustibil la diferite altitudini.


Unul dintre punctele culminante ale testelor a fost conducerea camionului pe muntele Penser Joch la o altitudine de 2.211 metri. Descoperirile acestui prim program de testare al altitudinii privind interacțiunea celulei de combustie și bateriei în topografia solicitantă, precum și strategia de afaceri de perspectivă pe ruta Brenner, sunt acum încorporate în dezvoltarea ulterioară către vehiculul standard. Mai multe teste de rulare pe teren montan sunt planificate pentru anul viitor.
Îndreptându-se către un viitor neutru în CO 2, Daimler Truck și-a stabilit în mod clar cursul strategic și urmează în mod constant o strategie cu două căi în electrificarea portofoliului său, atât cu motoare electrice pe baterii, cât și pe bază de hidrogen. Camionul Mercedes-Benz GenH2 a fost dezvoltat special pentru aplicații flexibile și solicitante în segmentul important al transportului greu de marfă și al transportului pe distanțe lungi. Scopul de dezvoltare este o autonomie de 1.000 de kilometri și mai mult. Producția de serie este programată să înceapă în a doua jumătate a deceniului.
Share this content:
Post Comment